אצלנו בסוכה • "האורחים הם הנוי סוכה האמיתי" // פרויקט

ארי וידר 1 Comment on אצלנו בסוכה • "האורחים הם הנוי סוכה האמיתי" // פרויקט
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לקראת חג הסוכות בו יוצאים מהבתים אל הסוכה, יצאנו לאישי ציבור, אישים מפורסמים ומובילי דעת קהל, וביקשנו לשמוע מהם מה משמעות חג הסוכות מבחינתם וקצת על הסוכה שבה ידורו בשבעת ימי החג.

האיש: משה אבוטבול
התפקיד: ראש עיריית בית שמש

מהו חג הסוכות עבורך?
ראשית חג הסוכות הוא חג ייחודי ביותר שבעצם בשונה ממצוות שונות בקיום המצווה כל גופך טבול בסוכה ומוקף באורות רוחניים זהו חג המסמל את ההסתפקות במועט כמאמר חז"ל "צא מדירת קבע ושב בדירת עראי". כאן בסוכה אין הבדל בין עשיר לעני בין אמיד לדל ובין סוחר לאביון כולם תחת קורת גג אחד העשויה מסכך השווה לכל נפש, זאת כדי להרגיל אותנו שכל העולם הזה הוא ארעי ושאת עיקר המאמצים יש להפנות לתורה ולמצוות ולגמילות חסד עם הזולת.

מי הם האושפיזין שלך בסוכה?
כמידי שנה מתארחים אצלנו המשפחה האימא שתחי' וכן הבנים והנכדים וזוכים אנו מפעם לפעם לארח אורחים בסוכה, שהם בעצם הנוי סוכה האמיתי.

עצם האירוח נותן גם לאורחים ולמארחים שמחה וזכויות רבות לעולם שכולו טוב כפי שאמר רבי יצחק מברדיטשוב סניגורן של ישראל שהיה מקפיד להכניס אורחים דלים לסוכה והסביר שגם לעתיד לבוא כאשר הקב"ה יכנס את הצדיקים לסוכת עורו של ליוויתן ואם "לא יכניסו" אותו הוא יטען שיש להכניסו כי גם הוא הכניס אורחים פשוטים לסוכה.

אבוטבול

איך נראית הסוכה שלך?
סוכתנו נראית יפה ומקושטת ע"י בני הבית ובעיקר דואגים שתהיה כשרה וראויה למצווה זכינו ובסוכתנו התארחו רבנים חשובים מכלל החוגים והעדות וכן גם שגריר ארה"ב בארץ דן שפירו שנהנה מהביקור בסוכה ובעיר.

מנהג מיוחד בחג?
מנהגינו טרם כניסתנו לסוכה כל ערב לקרוא את הפסוקים הקשורים לאותו אושפזין שזה יומו ויש בכך סגולות נפלאות כמו גם לייחד כיסא נכבד עבור האושפזין שעלינו להאמין בתום ובאמונה כי הוא נמצא בסוכה ומשרה את ברכתו על היושבים בה . אני רוצה לאחל חג סוכות שמח לכל תושבי בית שמש ולכל מאזיני וקוראי קול חי.

האיש: מיקי זוהר
תפקיד: חבר כנסת (הליכוד)

ח"כ מיקי זוהר נחשב לאחד מחברי הכנסת המסורתיים ביותר בכנסת. אחד מהנושאים הרבים אותם הוא מקדם הוא נושא שמירת השבת, ולמרות שהוא חבר במפלגה חילונית הוא לא נבוך מלקדש את המסורת היהודית ולהפליא במעלתה, לא רק בדיבורים אלא גם במעשים.

מהו חג הסוכות עבורך?
חג הסוכות הוא בעיני חג מיוחד שיש בו אווירה מיוחדת של מנוחה ושמחה.

מי הם האושפיזין שלך בסוכות?
אנחנו מתעקשים מדי שנה לארח אושפיזין בחג הסוכות ולקיים את מצוות החג. כל פעם יוצא שזה חברים אחרים שמגיעים להתארח בסוכתנו.

מיקי זוהר פייסבוק

איך נראית הסוכה שלך?
זו סוכה בגודל 3/4. אשתי היא זו שדואגת לקשט מאוד יפה את הסוכה, ואנו דואגים שיהיה בסוכה גם מקום למיטה.

מנהג מיוחד בחג?
לישון לפחות לילה אחד בסוכה.



1 תגובות

מיין תגובות